پرسپولیس موزیک

ساخت وبلاگ
چکیده : آهنگ های شاد... با عنوان : روانشناسی بالینی چیست ؟ بخوانید :

روانشناسی بالینی  

روانشناسی شامل شاخه‌های متفاوتی مانند روانشناسی عمومی، روانشناسی صنعتی سازمانی، روانشناسی کودک، روانشناسی کودکان استثنایی، روانشناسی اجتماعی و روانشناسی بالینی می‌باشد.

 روان‌شناسی بالینی شاخه‌ای است که به درک، پیش‌بینی و درمان نابهنجاری، ناتوانی و آشفتگی‌های شناختی، هیجانی، زیست‌شناختی، روان‌شناختی، اجتماعی و رفتاری کمک می‌کند و از عمر آن به عنوان یک رشته تخصصی و مستقل حدود 90 سال می‌گذرد. تاریخ آن با تکامل روان‌شناسی مرضی آمیخته است و گذشته آن به زمان انسان اولیه می‌رسد؛ زمانی که بشر نخستین امراض روانی را پدیده‌ای ماورءالطبیعه می‌دانست.

روان‌شناسی بالینی بزرگترین حوزه در بین حوزه‌های روان‌شناسی است و خصوصاً در ایران بیشترین شمار روان‌شناسان در این رشته کار می‌کنند، یعنی رشته‌ای که سر و کارش با کاربرد اصول روان شناختی در امر تشخیص و درمان مشکلات عاطفی و رفتاری مانند بیماری روانی، بزهکاری نوجوانان، اعتیاد، کشمکش‌های زناشویی و خانوادگی، و سایر مشکلات سازگاری است.

روان‌شناسی بالینی خود دارای چند رشته تخصصی است که از آن میان می‌توان به سلامت روانی کودکان، سلامت روانی بزرگسالان، اختلالات هیجانی، سوء مصرف دارو، ناتوانی‌های یادگیری و روان‌شناسی سلامت اشاره کرد.

 

حوزه کاری روانشناسی بالینی 

نقش‌های تعریف شده برای روانشناسی بالینی را می‌توان ارزیابی و تشخیص، مداخله و درمان، مشاوره، آموزش و نظارت بر کار روان‌درمانگرها و همچنین پژوهش و مدیریت دانست.

یک روانشناس بالینی با توجه به علاقه و توانایی‌اش می‌تواند در هر یک از چهار زمینه زیر به فعالیت بپردازد: کشف ماهیت بیماری‌های روانی و روش درمان افراد مبتلا (در مواردی این کار با مشارکت روانپزشک انجام می‌شود چرا که در مواردی با تجویز دارو روند درمان بهتر پیش می‌رود و تجویز دارو بر عهده روانپزشک می‌باشد)، روانشناس بالینی برای روان درمانی از رویکردهای متفاوتی مانند رفتار درمانی، روانکاوی، شناخت درمانی و ... استفاده می‌کند.

اندازه‌گیری خصوصیات افراد بوسیله تست‌های روان شناسی، تحقیق و آزمایش خصوصیات بیماران روانی و تلاش تجربی برای کشف علل، علائم و طرق درمان بیماری‌ها. روان‌شناسان معتقدند که آگاهی از تمام این روش‌ها برای آماده‌ساختن روان‌شناسی بالینی ضروری است و روان‌شناس بدون آشنایی با آن‌ها نمی‌تواند به نحو موثری انجام وظیفه نماید. 

روان شناس بالینی ممکن است در بیمارستان‌های روانی، مراکز مشاوره و روان درمانی، زندان‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، پرورشگاه‌ها، کودکستان‌ها، مراکز نگهداری از سالمندان، کارخانه‌ها و انواع دیگر موسسات انجام وظیفه کند و با دادگاه‌های کودکان یا سازمان‌های نظارت بر بزهکاران، درمانگاه‌های بهداشت روانی، نهادهای ویژه با روان‌پزشکی، ارتباط نزدیک داشته باشد.

در نهایت سر و کار روانشناسان بالینی در اکثر موارد با افراد یا رفتارهای نابهنجار بوده و از این رو یک روانشناس بالینی برای درمان این نابهنجاری‌ها لازم است علاوه بر یک دید جامع نگر، دارای قدرت روحی بالایی باشد.

...
نویسنده : ممود بازدید : 302 تاريخ : 17 اسفند 1398 ساعت: 17:15
چکیده : آهنگ های شاد... با عنوان : اجاره آپارتمان مبله در استانبول بخوانید :

اجاره آپارتمان مبله در استانبول

واحد یک خواب – بابیل – استانبول ،ویژگی های واحد :

واحد یک خواب – بابیل – استانبول با متراژ 40 متر که در طبقه اول قرار دارد .

واحد دارای آسانسور و اینترنت رایگان برای راحتی میهمانان می باشد .

امکانات داخل واحد کامل می باشد و واحد دارای سرویس بهداشتی ، حمام ، بالکن و آشپزخانه است .

مکان این واحد در انتهای خیابان بابیل می باشد که از طریق آن شما دسترسی راحت و سریع به

میدان تکسیم و خیابان استقلال که از جمله خیابان های محبوب گردشگران خارجی برای خرید از برند های معروف چون کوتون ، نایک ، آدیداس

است را دارید . بسیاری از رستوران های معروف چون کینگ برگر و مک دونالد در سراسر خیابان استقلال شعباتی دارند که به خدمت رسانی به مسافران می پردازند .

مشتریان عزیز می توانند از فستیوال های موسیقی و نمایشگاه هایی که در میدان تکسیم برگذار می شوند به راحتی بازدید به عمل آورند .

تاکسی هایی که در میدان تکسیم قرار دارند شمارا با کمترین هزینه و زمان و بالاترین امنیت به محل مورد نظر می رسانند .

 

امتیازات اجاره واحد :

واحد یک خواب – بابیل – استانبول

شما از طریق اجاره واحد های ما می توانید از پیشنهادات ما برای  بازدید از مکان های زیبای گردشگری تاریخی و طبیعی استانبول بهره مند شوید .

مکان هایی که هر ساله مورد بازدید میلیون ها گردشگر ایرانی و غیر ایرانی قرار می گیرد .

ما به شما مکان هایی را معرفی می کنیم که متناسب با فصل باشند و تمامی افراد در هرسنی و از هر قشری توانایی بازدید از آن ها را داشته باشند .

راه های اجاره آپارتمان های مبله :

شما می توانید از طریق تماس با شماره های موجود در سایت واحد هارا برای تاریخ مورد نظرتان رزرو کرده و بدون داشتن نگرانی برای ساعت تحویل واحد ها به شما به گردش و تفریح بپردازید .

هم چنین عزیزان می توانید از طریق پیج اینستای ما از تمام واحد های موجود اطلاع حاصل فرمایید .

این آپارتمان بخشی از دسته ویژه اجاره اپارتمان مبله در استانبول سایت لوکس مبله میباشد...

...
نویسنده : ممود بازدید : 312 تاريخ : 3 اسفند 1398 ساعت: 8:6
چکیده : آهنگ های شاد... با عنوان : شغل تولید محتوا چیست ؟ بخوانید :

اگر بیوگرافی کوتاه من در نوین را خوانده باشید، حتماً می‌دانید که پدرم در ارتباط برقرار کردن با شغل من مشکل دارد و می‌فرماید که: ما بالاخره نفهمیدم شغل تو چیه!

البته فقط پدر نیست که این مشکل را دارد؛ دوستان و آشنایان دور و نزدیک نیز معمولاً برایشان سوال است که «کارشناس تولید محتوا دیگر چه کوفتیست؟!» و حتی در برخی مواقع سوالات زیر نیز شنیده شده است:

  • مثلاً همین چیزایی که تو دیجی‌کالا هست شما می‌نویسید؟
  • مقاله می‌نویسد می‌ذارید تو سایت یا فقط ترجمه می‌کنید؟
  • وبلاگ می‌نویسید؟
  • یعنی تو زمینه‌های مختلف باید اطلاعات عمومی داشته باشی و مدیا تولید کنی؟

البته این نکته که من آدمی هستم فاقد حال و حوصلۀ توضیح دادن، در بروز چنین سوالی بی‌تاثیر نبوده. فوقش می‌گفتم درسته همینه که میگی، یا مثلاً چند بار برای پدر مثال زده‌ام یک چیزی تو مایه‌های ترامپیم ما.

اما... امروز می‌خواهم یک بار برای همیشه این مساله را برای جهانیان روشن کنم و تعریف خودم (تاکید میکنم تعریف خودم) را درباره اینکه شغل تولید محتوا چیست و به چه کار کسب‌وکارها می‌آید صحبت کنم.

تولید محتوا چیست؟

محتوا، انواع مختلفی دارد: متنی، گرافیکی، ویدئویی، تصویری و صوتی.

تولید محتوا کردن، یعنی خلق متن‌ها، تصاویر، ویدئوها، صدا و پیام‌هایی که قرار است با یک سری آدم ارتباط برقرار کنند. این ارتباط گاهی با نگاه کردن به یک بیلبورد تبلیغاتی اتفاق می‌افتد، و گاهی هم با خواندن یک مقالۀ چند صد کلمه‌ای!

تولیدکننده محتوا می‌تواند دستی در انواع محتوا داشته باشد (مثلاً گرافیست باشد، پادکست ضبط کند یا مقاله بنویسد)، یا نه فقط در یکی دو مورد حرفه‌ای باشد. (اما دقت کنید که معمولاً تسلط به محتوای متنی و مسلط بودن به یکی دو تا نرم افزار ویرایش عکس مثل فتوشاپ از ضروریات است.)

چطور تولید کننده محتوا شویم؟

بله، این چیزهایی که توی دیجی کالا و دیجی کالا مگ و زومیت و سایت‌های دیگر می‌خوانید، توسط ما محتوانویس‌ها تولید شده‌اند. ما وبلاگ می‌نویسم، اطلاعات عمومی خوبی باید داشته باشیم، ترجمه هم می‌کنیم اما محتوا نوشتن فقط همین‌ها نیست، این‌ها ظاهر شغل ماست.

محتوا تولید کردن نه خیلی کار سختی است نه خیلی آسان. برای من تولید محتوا مثل رقصیدن است. تا زمانی که فکر کنید همه دارند شما را نگاه می‌کنند نمی‌توانید خوب برقصید. برای خوب رقصیدن باید چشم‌هایتان را ببندید و حل شوید توی رقص. منظورم یک چیزی تو مایه‌های قوی سیاه (Black Swan) است. زمانی که توی ریتم و داستان حل شدید می‌توانید فرم بدهید به رقصتان و نقش اول داستان را بازی کنید.

 

 

 

نوشتن و رقصیدن
نوشتن و رقصیدن

 

 

 

محتوا هم همین است، زمانی که توی ریتم سطر سطرِ کلماتی که تایپ می‌کنید حل شدید و فهمیدید که چه می‌خواهید بگویید، نوشته‌هایتان فرم می‌گیرد و متولد می‌شود. وقتی در محتوا حل شدید می‌دانید که مخاطبان چه می‌خواهد بداند، می‌دانید که خودتان چه می‌خواهید بگویید و همه را با یک ریتم هماهنگ کنار هم می‌چینید. بعد از اینکه رقصتان با کلمات تمام شد یک بار دیگر نوشته را باز بینی می‌کنید و اگر از خواندنش لذت بردید آن را با دیگران قسمت می‌کنید.

تولید محتوا یک بخش‌های دست‌وپاگیری مثل سئو (SEO) هم دارد. سئو چیست؟ سئو یعنی کاری کنید که گوگل و سایر موتورهای جستجو ارتباط نزدیکشان را با شما حفظ کنند و یک وقت خدایی نکرده فکر نکنند که دارید بهشان خیانت می‌کنید.

البته حق هم دارندها، دغدغۀ موتورهای جستجو رساندن بهترین نتایج به دست جستجوکننده‌هاست، که خب دغدغۀ خوبیست؛ اما این موتورها کمی زبان ما آدم‌ها را سخت می‌فهمند، برای همین باید با یک سری علائم و نشانه بهشان علامت بدهیم و منظورمان را برسانیم. این طوری هم گوگل خوشحال است که ما را فهمیده، هم مخاطبی که ما را پیدا کرده، هم مایی که مخاطب پیدا کرده‌ایم :]

...
نویسنده : ممود بازدید : 286 تاريخ : 3 اسفند 1398 ساعت: 11:52

لینک دوستان

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :